Більше сої – менше сперматозоїдів
Автор: adminПостійна дієта навіть з кращої їжі, що містить сою, може призвести до зменшення кількості вироблюваної сперми вдвічі, стверджують вчені. Дослідження, опубліковане у журналі "Human Reproduction», показало зменшення кількості сперматозоїдів на 41 мільйон на мілілітр сперми при вживанні однієї порції містить сою продукту раз на два дні.
Автори дослідження вважають, що міститься в рослинах еквівалент естрогену може взаємодіяти з гормональними сигналами в чоловічому організмі.
Втім, експерти великобританським підкреслили той факт, що до Азії чоловіки споживають набагато більше страв, що містять сою, і при цьому не мають проблем з фертильністю.
Дослідження, проведене Гарвардської школи громадського здоров'я, розглядало дієту 99 чоловіків, що звернулися в клініку і надали зразки сперми.
Чоловіки були розділені на чотири групи залежно від кількості споживаної сої. Коли ж було проведено порівняння сперми, наданою випробовуваними, розходження виявилися досить помітними.
Звичайна концентрація сперматозоїдів біля чоловіка приблизно дорівнює 80-120 мільйонів на мілілітр сперми. У любителів сої концентрація виявилася в середньому на 41 мільйон нижче.
Доктор Джордж Чаварро, дослідження проводив, вважає, що ефект може досягатися завдяки ізофлавонів, що містяться в сої. Дія цих хімічних засобів може мати той же ефект на організм людини, що й дію естрогену.
Також вчений зазначив, що найбільш яскраво ефект проявлявся в чоловіків, які страждають від надмірної ваги. Можливо, це пов'язане з тим, що велика кількість провокує підшкірного жиру вироблення естрогену у чоловіків.